211 Milyon TL'lik Dev Altyapı Projesinde Sona Doğru: İlkadım'ın Atık Su Hattı Yenileniyor
Samsun Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (SASKİ) Genel Müdürlüğü, kent merkezinin atık su altyapısını güçlendirecek dev projede çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Yaklaşık 211 milyon 140 bin TL yatırım bedeline sahip Atık Su Kollektör Hattı Projesi kapsamında, İlkadım ilçesinde yürütülen çalışmaların önemli bir bölümü tamamlandı.
Kent genelinde altyapı yatırımlarına hız veren SASKİ, Atakum sahilinde yürüttüğü çalışmaların ardından bu kez şehir merkezinin en kritik atık su taşıma hatlarından birini modernize ediyor. Toplam 2 bin 450 metre uzunluğunda planlanan hattın şu ana kadar bin 950 metrelik kısmı tamamlanırken, kalan bölümde ekiplerin yoğun mesaisi sürüyor.
Atık su kapasitesi artacak
Proje kapsamında kullanılan 2 bin milimetre çapındaki betonarme borular, şehir merkezindeki atık suyun daha güvenli ve yüksek kapasiteyle taşınmasını sağlayacak. Böylece hem mevcut altyapının yükü hafifleyecek hem de gelecekte oluşabilecek ihtiyaçlara karşı daha dayanıklı bir sistem oluşturulacak.
Çalışmalar Mert Irmağı’ndan başladı
İnşaat çalışmaları, Mert Irmağı kenarında bulunan Atık Su Terfi Merkezi (TM1) noktasından başlatıldı. Hattın, Samsun İlçe Transfer Merkezi önünde tamamlanması planlanırken, projenin önümüzdeki aylarda tamamen hizmete alınması hedefleniyor.
Başkan Halit Doğan: "Geleceğe yatırım yapıyoruz"
Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan, altyapı yatırımlarının şehirlerin geleceği açısından büyük önem taşıdığına dikkat çekerek, "Sağlıklı ve sürdürülebilir şehirleşmenin temelinde güçlü altyapı yer alıyor. Samsun'un büyüyen nüfusunu ve gelişen yerleşim alanlarını dikkate alarak yatırımlarımızı uzun vadeli planlıyoruz. İlkadım'da hayata geçirdiğimiz bu kollektör hattı, şehir merkezimizin en önemli atık su taşıma sistemlerinden biri olacak. Sadece bugünün değil, geleceğin ihtiyaçlarına da cevap verecek kalıcı bir altyapı yatırımı gerçekleştiriyoruz. Hedefimiz, vatandaşlarımıza güvenli ve kesintisiz altyapı hizmeti sunarken Samsun'u geleceğe daha güçlü hazırlamak." ifadelerini kullandı.